الرئيسية > كتاب اللواء > رجال الأعمال و الثورة
إعلان

رجال الأعمال و الثورة

 بقلم : عبدالعزيز محمد الشمري

منذ حوالي عشرة سنين وانا شبه مقيم في مصر الحبيبه واعتبرها بلدي التانيه بعد الكويت وعاصرت حكم الرئيس محمد حسني مبارك والثوره وكذلك حكم الإخوان … محمد مرسي … وبرأيي الشخصي ان المشكله كل مالها وتزيد من فقر وجوع ومشاكل للفقراء..، وكذلك تزيد ازدهار وأمتلاء لأرصدة رجال الأعمال فأستغرب كيف لرجل أعمال مصري يقبل على نفسه ودينه ووطنيته ان ينام ويوجد فقر وجوع لدى ابناء وطنه … معقوله انه ولامره وضع نفسه في موقف ومكان الفقير … فكل هذا الكلام لااقصد فيه ان اطلب منه مال مباشر (يعني مش بنشحت من سيادته) بس عاوزين نزيد رصيده ورصيدنا يعني زي ماياخد وياخد لازم لو مره يتعلم يعطي على الأقل يعمل مشروع يساعد فيه البطاله ويساهم في التوظيف بلبلد بس للأسف كل كلامهم في الوعود ويمشي معاهم المثل اللي بيقول وعدتني بلحلق وخرمتلك وداني وماشفتش حلق ووداني مخرمه وبلأخير لانجمعهم كلهم بكفه لأن يوجد رجال أعمال وطنيين مخلصين لبلدهم مصر الحبيبه واتمنى ان ربنا يهدي الجميع ويستر على مصر وتعدي المرحله الجايه برجالته وأهله اللي بيحبوه

تمت القراءة 304مرة

عن سيد أمين

سيد أمين

اضف رد

لن يتم نشر البريد الإلكتروني . الحقول المطلوبة مشار لها بـ *

*

إعلان
إلى الأعلى
Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE